onsdag den 21. oktober 2009

posten kom med brev


I dag har jeg fået et rigtig brev.
Det er fra en god veninde, som jeg har kendt det meste af mit liv. Jeg tror, at hun er et af de få mennesker, som stadig holder af at sende et personligt og håndskrevet brev. Og jeg nyder at modtage det. Jeg holder det i hånden. Længe. Tænker på hvad det er der mon står i brevet. Sådan en hemmelighed det brev indeholder. Jeg giver mig tid til at sprætte det op, og sætter mig gerne med en kop Latté, mens jeg læser det. Det kan godt være at du syntes at jeg er lidt ......, men jeg holder altså bare så meget af gammeldags brevskriveri. Jeg nærmest hader at modtage en sms. Især på fødselsdage, eller her mens jeg har været sygemeldt fra job. Det er da noget af det mest upersonlige og ligegyldige der findes. Det sige vel også lidt om hvordan vores prioriteter i dagens supersamfund er. Vi giver os ikke tid til at være nære og personlige. Nej, det bliver sgu lige en sms. " Hvordan går det med dig".
Men jeg stejler, om jeg så er den eneste der gør det. Jeg vil have personlig kontakt, tak.
Nå, men nu vil jeg så lige nyde brevet fra veninden igen. Kan godt tåle at blive læst flere gange.
God onsdag til dig, som læser med her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar