mandag den 3. januar 2011

Jeg elsker bøger

Der er ikke noget bedre end en ny bog. Og gerne en, som indeholder opskrifter på mad. Det er blevet til 3 nye bøger den sidste måneds tid. 2 i gave og en jeg selv har købt. Jeg har fulgt de mange programmer, som Anne Hjernøe har været med i. Første i Frilandshaven og siden i hendes egne programmer AnneMad. Hun giver god inspiration til nemme måltider og bruger gerne madvarer som jeg godt kan lide, men ikke selv kan finde ud af at bruge i et køkken.

I går lavede Jonas og jeg en stor stak pitabrød fra AnneMad. De blev en succes. Nu er fryseren fyldt med  brød, lige til at tage op til madpakkerne. Minus dem vi spiste til aftensmaden, sammen med falafel kuglerne.

Opskriften på pitabrød:
2 dl vand
15 g gær
1 stor tsk salt
ca 350 - 400 g mel

Hæves i en times tid.
Formes til 10 boller, som rulles flade med kagerulle.
efterhæves i 10 min.
I forvarmet ovn i ca 10 min, ved 200 grader.
Ganske nemt, ikke. Ønsker du grove pitabrød kan der udskiftes noget af den alm mel med grovere meltyper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar