søndag den 18. april 2010

Som de danse kan

Vi har været ude og se køerne danse. Det har jo været sådan i mange år, at køerne bliver lukket ud når det bliver forår, men jeg skal da love for at det er blevet et udflugtsmål for familier fra byen. For bare 5 år siden var det kun landmanden, naboen og den nærmeste familie der var tilstedet. I dag var der flere mennesker end køer, og der var mange køer. Hele 240 af den sortbrogede slags. Det var sjovt at se hvor overstadige køerne var. De hoppede og sprang rundt på marken. -Det ville jeg vist også gøre hvis jeg havde været inde i stalden hele den lange vinter.

Her er en lille sjov tobenet ko, som ikke har været inde hele vinteren, men han var også overstadig og legede i høet sammen med mange af hans klassekammerater.

2 kommentarer:

  1. Det må være et dejligt syn at se køerne blive lukket ud på markerne - men hvorfor mon først nu? Oppe hos mig i Halsnæs kommune har køerne har været ude på lune dage hele vinteren.

    SvarSlet
  2. Jeg bliver dig svar skyldig, men skal da lige spørge Finn hvorfor hans køer først kommer på græs nu. :o)

    SvarSlet