søndag den 17. januar 2010

Arbejdsprocessen

Ind imellem oprydning og rengøring af huset har der da lige været tid til at smutte en tur ud i værkstedet og hygge lidt med at lave glas. Det blev til en masse skæren og klippen af det glas der engang i løbet af de næste uger gerne skal blive til flotte blomster.

Der er mange forskellige processer i at lave flot bullseyes glas om til noget der gerne skulle ende med at blive smukke blomster. Der skal måles, skæres, klippes, vaskes af. Til sidst er glasset klar til at blive lagt på en keramikplade, som kommes i en glasvarmeovn i et helt døgn.

Jeg får brændt mit glas hos en butik der sælger flot glaskunst, da en ovn er meget dyr både i indkøb, men også i strøm.Det er altid spændende at komme og hente det indleverede, da glasset kan have ændret både farve og facon i ovnen.

2 kommentarer:

  1. Det må være en dejlig hobby, Pia! Jeg synes, det lyder utroligt spændende, hvad du fortæller.

    SvarSlet
  2. Det er også rigtig spændende. Jeg glæder mig altid til at se det færdig resultat når jeg henter det fra brænding.

    SvarSlet