onsdag den 5. oktober 2011

Det var ikke lang tid

Nej, det var det ikke. Men det var lige den pause jeg havde brug for. Til at tænke igennem hvad det er jeg vil med bloggen.

Det er ikke fordi mine tanker har ændret sig så meget, men alligevel har det gjort en forskel for mig. Nu er jeg klar ved tasterne igen og mine mål står klar for mig.

Jeg faldt over en bog, som jeg har købt for mange år siden, i går og der var sat mærke ved et bestemt digt. Hvorfor det lige var det digt fortaber sig i tågerne, men da jeg læste det i går syntes jeg det skulle på bloggen, som det første indlæg efter min pause.

Kan ikke lade være med at elske dig

Børnene leger på stranden
og du ved den tid kommer aldrig igen.
Selvom familien både filmer og fotograferer.

Vi bliver ved og ved.
Årstiderne drejer om vor kærlighed.
Kan ikke lade være med at elske dig.

Hvad var før i dit hjerte?
Jeg kendte ikke engang dit navn.
Åh min elskede-vi må blive hvor vi
hører til.
Alt hvad vi elsker, kan aldrig skilles.

Det tordner i stilheden.
Falke lander på pinjerne i den opgående sol.
                                                                  Store
disede morgenskyer river sig løs fra deres
                                                          fortøjninger
og driver ud som okser på græsning
i verdenshimlen.

Kan ikke lade være med at elske dig.
Tag mig med strømmen ind i din kærligheds
                                                            galakse.
Se stjernehavet glitrer
                                 og guldfisk danser disco
i vandkanten.

Det er morgen. Å min elskede. Ser du blomster
                                                                 åbne sig
Følger du blomsternes duft langt ind i natten
Vi blev ved og ved
til vores kærlighed gik i opfyldelse.

Derfor kan jeg faktisk ikke
lade være med at elske dig-

Digtet er skrevet at Henrik S. Holck

2 kommentarer:

  1. Dejligt digt og dejligt gensyn med dig her på bloggen Pia, godt at du er tilbage.
    I kærlige tanker, god Onsdag aften.

    SvarSlet
  2. Tak Michael
    Jeg er glad for at være tilbage.
    God weekend til dig

    SvarSlet