torsdag den 8. oktober 2009

Tanker om livet


Jeg sidder lige her med min morgen café latté, og filosoferer over hvordan livet sommetider slår en grim knude. Her tænker jeg på den stakkels uheldige Kirsten Bay Andersen, som mødte sin skæbne en glad aften i byen. Det ene øjeblik en glad kvinde på vej hjem, samleveren er på vej. Kirsten skal bare lige vente lidt, så er han der for at hente hende. Men noget går galt. Hun er væk da han kommer. Kirsten har mødt sit livs knude. Og det er tilfældighedernes spil. Havde samleveren været der, var Kirsten gået en anden vej, havde hun ventet sammen med en veninde. Så var der ikke sket hende noget. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at livet er et tilfældighed spil, hvor vi ikke kender slutningen på de handlinger og beslutninger vi foretager os. Det kan godt virke skræmmende på mig.

3 kommentarer:

  1. Jeg har tænkt de samme tanker, ikke lige omkring Kirsten, men i almindelighed... at livet kan tage en pludselig og ganske uventet drejning og ikke altid til det bedre. Det er rigtigt skræmmende synes jeg, men sådan er det generelt, når man ikke har den fulde kontrol.

    Fortsat god dag.

    SvarSlet
  2. Hej Frederikke
    Velkommen til min blog. Ja, du har ret. Det der er skræmmende når vi ikke har kontrol. Det er det ukendte og uventede der gør utryg. Men jeg tænker også at hvis livet var en bog, som vi kunne læse i og der se hvad der venter os -ville vi så være glade for det. Nej, det tror jeg ikke. Så livet må nok leves med de knuder der kan komme hen af vejen.Både de gode, men også de mindre gode.
    God søndag til dig.

    SvarSlet
  3. Der er ingen tvivl om, at det får os til at leve langt mere i nuet eller vi i hvert fald burde leve langt mere i nuet :)

    SvarSlet